Στόχοι της δραστηριότητας:
Να ψυχαγωγηθούν τα παιδιά, να κατανοήσουν την αφήγηση, να
υποδυθούν ρόλους, να εκφραστούν, να εξοικειωθούν με τα φρούτα και τα λαχανικά και να αντι-
ληφθούν ότι πρέπει να αποτελούν βασικό συστατικό της διατροφής τους.
Προέκταση δραστηριότητας:
Τα παιδιά μπορούν να συνθέσουν με τις κούκλες δικές τους ανά-
λογες ιστορίες.
Δ.5. «Τα φρούτα και τα λαχανικά στην τέχνη»
(οι πίνακες ζωγραφικής «The Kitchen Table» του Σεζάν και «Still Life with Oranges» του Μποτέρο
υπάρχουν στον φάκελο της 6ης ενότητας)
Δύο πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν συνθέ-
σεις με φρούτα ή λαχανικά προτείνονται ως επο-
πτικό υλικό της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Στόχοι της δραστηριότητας
: Να έρθουν τα παιδιά
σε επαφή με έργα τέχνης, να συζητήσουν και να κα-
τανοήσουν τη εικαστική αναπαράσταση φρούτων, λα-
χανικών, καρπών από σπουδαίους ζωγράφους.
Τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν προσεκτικά
σε ομάδες τους παραπάνω πίνακες, να αναγνωρίσουν
τα φρούτα που απεικονίζονται, να περιγράψουν τα
χρώματα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι στην ει-
καστική αναπαράσταση και στη συνέχεια να δημι-
ουργήσουν τις δικές τους ζωγραφιές ή να φτιάξουν
δικά τους κολάζ.
Δ.6. «Μαγειρεύουμε;»
Υλικά:
· 2 ντομάτες
· 1 αγγούρι
· 1 κρεμμύδι
· 1 πιπεριά
· 5-6 ελιές
· 1 κομμάτι τυρί φέτα
· 1 φλυτζανάκι του καφέ λάδι
· ½ κουταλάκι αλάτι
· ½ κουταλάκι ρίγανη
Η/Ο νηπιαγωγός φέρνει στο νηπιαγωγείο τα υλικά μιας χωριάτικης σαλάτας. Εάν είναι εφικτό
μπορεί να ζητήσει και από τα παιδιά να φέρουν ορισμένα υλικά. Τα τοποθετεί πάνω σ’ ένα τραπέζι
και ζητάει από τα παιδιά να τα αναγνωρίσουν.
75
Δημιουργία παιδιών από το Νηπιαγωγείο Κυριάννας
Ρεθύμνου
I...,65,66,67,68,69,70,71,72,73,74 76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,...168