Β.3. «Ποιο φρούτο σου αρέσει;»
Η/Ο νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να φέρουν στο νηπιαγωγείο τα φρούτα που τους αρέσουν. Εάν
αυτό είναι δύσκολο, η/ο νηπιαγωγός φροντίζει να υπάρχει στο νηπιαγωγείο ένα καλάθι με φρούτα.
Η/Ο νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να επιλέξουν το φρούτο που τους αρέσει και να πουν:
«Μου
αρέσει η μπανάνα»
ή να πουν ποιο είναι το αγαπημένο τους φρούτο, π.χ.
«Το αγαπημένο μου
φρούτο είναι η μπανάνα»
κ.λπ.
Η/Ο νηπιαγωγός μπορεί να ρωτήσει στη συνέχεια:
«Σου αρέσει το πορτοκάλι;»
Το κάθε παιδί
καλείται να απαντήσει θετικά ή αρνητικά:
«Ναι, μου αρέσει. »
ή
«Όχι, δεν μου αρέσει το πορ-
τοκάλι.»
Προέκταση της δραστηριότητας 1:
Τα παιδιά με τη/τον νηπιαγωγό μπορούν να δημιουργήσουν,
στη συνέχεια, έναν πίνακα διπλής εισόδου όπου στην κάθετη στήλη θα υπάρχουν τα ονόματα των παι-
διών ή η φωτογραφία τους και στην οριζόντια στήλη τα διαφορετικά φρούτα. Στο τέλος τα παιδιά
βρίσκουν τον αριθμό των παιδιών που τους αρέσουν τα πορτοκάλια, τα μήλα, οι μπανάνες κ.λπ.
Προέκταση της δραστηριότητας 2:
Αν υπάρχει ενδιαφέρον από τα παιδιά και αν είναι δυνατόν
προτείνεται η επεξεργασία του θέματος «Φρούτα και εποχές», κατηγοριοποιώντας τα φρούτα ανά-
λογα με την εποχή τους. Γιατί μπορεί στη σύγχρονη εποχή, με την ανάπτυξη της γεωργίας, όλες τις
εποχές να βρίσκει κανείς στο Super market όλα τα φρούτα, όμως είναι καλό να ευαισθητοποιηθούν
τα παιδιά για το πότε ένα δέντρο παράγει τους καρπούς του σε φυσικές συνθήκες.
Β.4. «Γεύσεις»
Σ’ ένα καλαθάκι η/ο νηπιαγωγός φροντίζει να έχει λίγη ζάχαρη, αλάτι, κακάο και χυμό από λεμόνι.
Επίσης, και ορισμένα τρόφιμα παράγωγα, όπως καραμέλα ή γλυκιά σοκολάτα, πατατάκια, πικρή
σοκολάτα κ.λπ. Τα παιδιά δοκιμάζουν με τη σειρά και η/ο νηπιαγωγός χαρακτηρίζει τις γεύσεις:
γλυκό, αλμυρό, πικρό, ξινό.
68
Γιάννης
Μαρία
Κίρεν
Νίκος
Ζαν
Αργυρώ
Έφη
Μάριος
``
Τζωρτζ
Μπανάνα Μήλο Πορτοκάλι Aχλάδι
Σταφύλι Καρπούζι Πεπόνι
I...,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67 69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,...168