58
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Με το σώμα μας γινόμαστε…»
Η/Ο νηπιαγωγός βάζει μουσική και κάθε φορά που τη σταματά, δίνει παραγγέλματα, όπως
:
«Με το σώμα μας γινόμαστε πινέλα»
. Η/Ο νηπιαγωγός με τα παιδιά υποδύονται τα πινέλα με
κινήσεις παντομίμας π.χ. πινέλο γίνεται η μύτη/ το κεφάλι/ ο αγκώνας/ το γόνατο κ.λπ. και ζω-
γραφίζουν σε ένα φανταστικό καβαλέτο με τη μύτη/ το κεφάλι/ τον αγκώνα/ το γόνατο κ.λπ. (Η/Ο
νηπιαγωγός δίνει το παράγγελμα και συμμετέχει κανονικά δείχνοντας στα παιδιά πώς θα αποδώ-
σουν το παράγγελμα).
-
«Με το σώμα μας γινόμαστε κούκλες»
που κάποιος τις κινεί σαν μαριονέτες…
-
«Με το σώμα μας γινόμαστε αυτοκίνητα»
που τρέχουν, που πηγαίνουν αργά, που συγκρούον-
ται
-
«Με το σώμα μας γινόμαστε μπάλες»
που κυλούν…, που τις πετούν ψηλά, που τις πετούν
χαμηλά… κ.λπ.
Γ.2. «Γάτα, γατούλα, τι χρώμα ζητάς;» -
ομαδικό παιχνίδι
Υλικά:
τα αντικείμενα του νηπιαγωγείου
Ένα παιδί γίνεται γάτα και τα υπόλοιπα τη ρωτούν:
«Γάτα, γατούλα, τι χρώμα ζητάς;»
Το παιδί
-γάτα λέει ένα χρώμα και τα υπόλοιπα παιδιά τρέχουν να βρουν αντικείμενα σε αυτό το χρώμα για
να της τα φέρουν και να τα παρουσιάσουν. Όποιο παιδί δεν φέρει αντικείμενο χάνει και γίνεται γάτα.
Παραλλαγή του παιχνιδιού:
«Γάτα, γατούλα, τι πράγμα ζητάς;»
Το παιδί-γάτα λέει ένα
πράγμα (μολύβια, μαρκαδόρους, καρέκλες, βιβλία, χαρτιά, παιχνίδια, κουζινικά κ.λπ.) και τα υπό-
λοιπα παιδιά τρέχουν να βρουν αυτό το πράγμα που ζητά και να της το φέρουν. Όποιο παιδί δεν
φέρει αντικείμενο χάνει και γίνεται γάτα.
Γ.3. «Μ’ αρέσει να πηγαίνω στο σχολείο» -
τραγούδι
(ηχητικό - υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Μ’ αρέσει να πηγαίνω στο σχολείο,
να ζωγραφίζω και να τραγουδώ,
τους φίλους μου να βλέπω,
να τρέχω, να χορεύω,
τις τρέλες μου να κάνω, να γελώ!
Μ’ αρέσει να πηγαίνω στο σχολείο,
να παίζω με παιχνίδια που αγαπώ,
τους φίλους μου να βλέπω,
να τρέχω, να χορεύω,
τις τρέλες μου να κάνω, να γελώ!
I...,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57 59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,...168