60
«Καυτή πατάτα»
(“Hot potato” ένα ομαδικό παιχνίδι που παίζεται σε διάφορα μέρη του κόσμου)
Υλικά:
• Μουσική
• Μία κάλτσα γεμισμένη σαν μπάλα
Τα παιδιά φτιάχνουν έναν κύκλο και μόλις ξεκινήσει η μουσική πετούν τη μπάλα ό ένας στον
άλλο πάρα πολύ γρήγορα, γιατί είναι «μια πατάτα που καίει». Χάνει όποιος κρατάει την μπάλα
όταν σταματήσει η μουσική.
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής λόγου
Δ.1. «Το παιχνίδι του Κοντορεβυθούλη»
Η/Ο νηπιαγωγός τοποθετεί διάφορα αντικείμενα στον χώρο της τάξης, κρυφά από τα παιδιά,
όπως ο Κοντορεβυθούλης.
Το παιχνίδι αρχίζει με ένα παιδί που του έχουν κλείσει τα μάτια με μαντήλι. Η/Ο νηπιαγωγός
το οδηγεί μπροστά σε ένα από τα κρυμμένα αντικείμενα και το ρωτάει:
Τι είναι αυτό;
Το παιδί προσπαθεί να το αναγνωρίσει με την αφή και να πει τι είναι. Το παραπάνω επαναλαμ-
βάνεται με όλα τα παιδιά της τάξης.
Στη συνέχεια μπορεί η/ο νηπιαγωγός να σκορπίσει στο χώρο μαρκαδόρους, μολύβια, βιβλία ή
άλλα αντικείμενα που υπάρχουν σε πληθώρα στο νηπιαγωγείο και να αναθέσει στα παιδιά να μα-
ζέψουν αντικείμενα μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο και να τα μετρήσουν:
1-2-3-4 μολύβια κ.λπ.
Δ.2.
«
Φτιάχνουμε το χάρτη του νηπιαγωγείου μας»
Η/Ο νηπιαγωγός σε χαρτί του μέτρου σχεδιάζει με τα παιδιά την κάτοψη-χάρτη του νηπιαγω-
γείου και δείχνοντας λέει:
«Εδώ είναι η πόρτα. Αυτά είναι τα καρεκλάκια, η παρεούλα, εδώ
καθόμαστε. Αυτό είναι το καβαλέτο… κ.λπ.»
Παράλληλα, τα παιδιά κόβουν αντίστοιχες εικόνες από τα περιοδικά και τις κολλούν πάνω στον
χάρτη π.χ. μία πόρτα στη θέση της πόρτας ή καρέκλες στη θέση της παρεούλας, βιβλιοθήκη κ.λπ.
Αφού ετοιμάσουν τον χάρτη της τάξης, τον μετατρέπουν σε χάρτη «κρυμμένου θησαυρού».
Η/Ο νηπιαγωγός τοποθετεί κρυφά από τα παιδιά ένα αντικείμενο σε κάποιο χώρο π.χ. ένα αυτοκι-
νητάκι στη βιβλιοθήκη. Δείχνει στον χάρτη τον χώρο που είναι κρυμμένο το αυτοκινητάκι και καλεί
ένα ή περισσότερα παιδιά να πάνε να το βρουν και φέρνοντάς το στην παρεούλα, να πουν τι είναι και
πού το βρήκαν. Το ίδιο μπορεί να επαναληφθεί για όση ώρα τα παιδιά χαίρονται το παιχνίδι.
Δ.3. «Το αγαπημένο μου παιχνίδι στο νηπιαγωγείο»
Η/Ο νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να διαλέξουν το αγαπημένο τους παιχνίδι από τα παιχνίδια
που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο, ρωτώντας:
«
Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;»
.
Τα παι-
διά απαντούν:
«Το αγαπημένο μου παιχνίδι είναι η κούκλα», «…το παζλ», «….η μπάλα».
I...,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59 61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,...168