126
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. Το Πάσχα μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής
(υπάρχουν τέσσερις φωτογραφίες με χριστιανικές εικόνες στον φάκελο της 11
ης
ενότητας)
Η ζωή του Χριστού από την είσοδο στην Ιερουσαλήμ έως την Ανάσταση παρουσιάζεται μέσα
από τέσσερα έργα τέχνης. Συγκεκριμένα απεικονίζονται: Η είσοδος στη Ιερουσαλήμ, η Σύλληψη,
η Σταύρωση και η Ανάσταση του Χριστού.
Τα παιδιά με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού περιγράφουν τις παραπάνω εικόνες και προσπα-
θούν να αφηγηθούν την ιστορία του Χριστού.
Δ.2. «Ένα Κόκκινο Αβγό» -
παραμύθι
(έξι καρτέλες που αφηγούνται το παραμύθι υπάρχουν στον φάκελο της 11
ης
ενότητας)
Το παραμύθι αφηγείται την ιστορία της μεταμόρφωσης ενός αβγού από άσπρο σε κόκκινο πα-
σχαλινό αβγό. Η/Ο νηπιαγωγός αφηγείται το παραμύθι και τοποθετεί τις καρτέλες στη σειρά. Στη
συνέχεια, καλούνται τα παιδιά να αναδιηγηθούν το παραμύθι, να τοποθετήσουν τις καρτέλες στη
σειρά και να συζητήσουν για το έθιμο της βαφής των αβγών καταθέτοντας τα δικά τους βιώματα.
Στόχοι της δραστηριότητας
: Να ψυχαγωγηθούν τα παιδιά, να κατανοήσουν την αφήγηση και
να μάθουν με διασκεδαστικό τρόπο τη διαδικασία βαφής των αβγών.
Προέκταση δραστηριότητας
: «
Βάφουμε τα δικά μας αβγά στο νηπιαγωγείο»
• Ο ένα τρόπος για να βάψουμε τα αβγά είναι με βαφές εμπορίου.
• Ο άλλος τρόπος είναι με φυσικά υλικά με κρεμμυδόφυλλα ή με παντζάρια.
Σε μια κατσαρόλα βράζουμε κρεμμυδόφυλλα ή παντζάρια ώσπου το νερό να χρωματιστεί. Στη
συνέχεια βάζουμε τα βρασμένα αβγά - κατά προτίμηση άσπρα χωρίς λεκέδες – στην κατσαρόλα με
το χρωματισμένο νερό (χωρίς τα παντζάρια ή τα κρεμμυδόφυλλα), τα βράζουμε για 2 λεπτά και
τα αφήνουμε να βαφτούν για 15 λεπτά. Στο τέλος, βγάζουμε τα αβγά από το χρώμα, τα αφήνουμε
να στεγνώσουν και τα γυαλίζουμε με ελαιόλαδο.
Αν θέλουμε να τους κάνουμε σχέδια μπορούμε πριν τα βάλουμε στη βαφή να στερεώσουμε με
ένα κομμάτι τούλι φύλλα λουλουδιών ή δέντρων, τυλίγοντάς τα σφιχτά.