133
Γ.4. «Ας φτιάξουμε με τη φαντασία μας το δικό μας οικοσύστημα»
Η/Ο νηπιαγωγός ενθαρρύνει τα παιδιά να φτιάξουν το δικό τους φανταστικό οικοσύστημα με
εικόνες από περιοδικά ή με ζωγραφιές των ίδιων των παιδιών. Για να τα βοηθήσει στις δημι-
ουργίες τους μπορεί να τους κάνει ερωτήσεις, όπως:
«Τι ζώα θέλεις να ζωγραφίσεις; Πού
κοιμούνται τα ζώα αυτά; Πού πίνουν νερό; Πώς είναι τα δέντρα εκεί που είναι τα ζώα
αυτά;» κ.λπ.
Γ.5. «Χορωδία των ζώων»
(ηχητικό – υπάρχει στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Στο CD-ήχου υπάρχουν φωνές ζώων που ακούγονται με την εξής σειρά: πουλιά, γάτα, σκύλος,
δελφίνι, γάιδαρος, πάπια, ελέφαντας, βάτραχος, άλογο, κότα, λιοντάρι, μαϊμού, πρόβατο, λύκος
και στη συνέχεια ακολουθούν συνθέσεις φωνών ζώων με βάση τα οικοσυστήματα. Τα παιδιά
ακούν τις φωνές και καλούνται να τις ανακαλύψουν. Στη συνέχεια, η/ο νηπιαγωγός παροτρύνει
τα παιδιά να μιμηθούν φωνές διαφόρων ζώων, π.χ.
Αν ήμασταν πουλιά / γάτες / σκύλοι /
ψάρια / τίγρεις πώς θα ήταν το τραγούδι μας;
Γ.6. «Πετάει, πετάει …» -
ομαδικό παιχνίδι
Οι παίχτες κάθονται γύρω από ένα τραπέζι και ακουμπούν τον δείκτη τους τεντωμένο πάνω σε
αυτό. Η/Ο νηπιαγωγός ή ένα παιδί κάνει τη μάνα και λέει γρήγορα γρήγορα σηκώνοντας ταυτό-
χρονα το χέρι της/του:
«Πετάει πετάει η πεταλούδα».
Αν τα υπόλοιπα παιδιά συμφωνούν ση-
κώνουν και αυτά το χέρι τους. Η μάνα συνεχίζει να λέει διάφορα ζώα ή αντικείμενα ή πρόσωπα
που μπορεί να πετούν ή να μην πετούν σηκώνοντας πάντα το χέρι και προσπαθώντας να παρασύ-
ρει τα παιδιά σε λανθασμένο σήκωμα του χεριού τους, π.χ.
«Πετάει πετάει η αρκούδα».
Τα παι-
διά που θα σηκώσουν το χέρι τους στην αρκούδα θα χάσουν και θα βγουν από το παιχνίδι γιατί
η αρκούδα δεν πετάει. Το παιδί που θα μείνει τελευταίο είναι ο νικητής και κάνει εκείνος τη
μάνα.
Στόχος της μάνας είναι να λέει γρήγορα διάφορα ζώα ή αντικείμενα ή πράγματα που θα έχουν
ομοιοκαταληξία για να μπερδέψει τα παιδιά στο να σηκώσουν το χέρι τους σε πράγματα που δεν
πετούν και να χάσουν, π.χ.
«Πετάει πετάει η κότα, πετάει πετάει η μπότα. Πετάει – πετάει
το πουλί, το παπί, το παιδί».
Γ.7. «Ο κυνηγός και τα λαγουδάκια»
- ομαδικό παιχνίδι
Υλικά:
• Στεφάνια, ένα λιγότερο από τον αριθμό των παιδιών
Η/Ο νηπιαγωγός ή ένα παιδί παριστάνει τον κυνηγό και τα υπόλοιπα παιδιά τα λαγουδάκια είναι
σκορπισμένα στον χώρο. Στο πάτωμα υπάρχουν στεφάνια που αποτελούν τις φωλιές για τα παι-
διά-λαγουδάκια, πάντα μία φωλιά λιγότερη από τα παιδιά-λαγουδάκια. Η/Ο νηπιαγωγός–κυνηγός
τους δίνει διάφορες εντολές και τα παιδιά-λαγουδάκια τις εκτελούν, π.χ. Ο κυνηγός λέει:
«Τα
λαγουδάκια τρέχουν, τρέχουν, τρέχουν ή τα λαγουδάκια πηδούν, πηδούν, πηδούν».
Μετά
από αρκετές εντολές ο κυνηγός φωνάζει
«ΜΠΑΜ»
, και τα λαγουδάκια τρέχουν να μπουν στη
φωλιά τους. Ο κυνηγός τρέχει και αυτός να πιάσει ένα λαγουδάκι. Το λαγουδάκι που δεν θα προ-
λάβει να μπει στο στεφάνι-φωλιά θα κάνει τον κυνηγό στη συνέχεια.