Β.3. «Οι τέσσερις εποχές»
(τέσσερις καρτέλες που απεικονίζουν τη φύση στις τέσσερις εποχές υπάρχουν στον φάκελο της
10
ης
ενότητας)
Επειδή στο εικονογραφημένο υποστηρικτικό υλικό της δραστηριότητας συγκεντρώνεται αρ-
κετό γλωσσικό και γνωστικό υλικό, προτείνεται η/ο νηπιαγωγός με τα παιδιά να δουλέψουν
την κάθε καρτέλα/εποχή ξεχωριστά ξεκινώντας από την εποχή στην οποία βρίσκονται όταν γί-
νεται η διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας. Αφού ολοκληρωθεί η συζήτηση και για τις
τέσσερις εποχές, ενδείκνυται να προχωρήσουν σε συγκριτικές παρατηρήσεις για τον καιρό, τη
βλάστηση, τα ρούχα κ.ά.
Όταν θα έχουν παρουσιαστεί και συζητηθεί όλες οι καρτέλες με τις εποχές, η/ο νηπιαγωγός ζη-
τάει από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και συγχρόνως κρύβει μία καρτέλα. Έπειτα, ζητάει από
τα παιδιά να ανοίξουν τα μάτια και να βρουν ποια κάρτα/εποχή λείπει. Στη συνέχεια την εμφα-
νίζει και ενθαρρύνει τα παιδιά να την παρουσιάσουν. Υποβάλλει ερωτήσεις ώστε να τα βοηθη-
θούν να εμπεδώσουν τις γνώσεις τους: «
Ποια εποχή είναι; Τι καιρό έχει; Έχουν φύλλα τα
δέντρα; Τι χρώμα έχουν τα φύλλα; Τι χρώμα έχει ο ουρανός; Τι φοράει το παιδί που
κάνει τσουλήθρα;»
Η/Ο νηπιαγωγός ανάλογα με το γλωσσικό επίπεδο των παιδιών μπορεί να κάνει και πιο σύν-
θετες ερωτήσεις π.χ.
«Ποια εποχή έχει τις πιο πολλές βροχές; Τι πρέπει να φοράμε στον
ήλιο; Χιονίζει το καλοκαίρι;»
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Κατασκευάζουμε τις εποχές!»
Τα παιδιά είτε ζωγραφί-
ζοντας είτε μέσω της τε-
χνικής του κολάζ με
φωτογραφίες από περιο-
δικά ή με φυσικά υλικά
ή με άλλα χαρτιά (γκο-
φρέ χαρτί κ.λπ.) φτιά-
χνουν με το δικό τους
τρόπο εικόνες για το
πως αντιλαμβάνονται
τις εποχές, τις εναλλα-
γές στη φύση και στον
καιρό.
7
ο
Νηπιαγωγείο Τρικάλων
Νηπιαγωγείο Κυριάννας Ρεθύμνου
118