Τα παιδιά του καλοκαιριού:
άλλα κολυμπούν πάνω σε ένα μπλε πανί, άλλα ψαρεύουν,
άλλα τρώνε σταφύλια…
Τα παιδιά του φθινοπώρου:
άλλα γίνονται δέντρα κρατώντας καφέ υφάσματα που τα φυσάει
ο αέρας, άλλα γίνονται φύλλα που τα παίρνει ο αέρας, άλλα κρατούν ομπρέλες σε δυνατή
βροχή…
Έπειτα τα παιδιά μπαίνουν σε κύκλο και χορεύουν με τη μουσική υπόκρουση ακολουθώντας τα
παραγγέλματα της/του νηπιαγωγού, όπως να χορεύουν μόνο τα παιδιά του καλοκαιριού, να ζου-
ζουνίσουν τα παιδιά της άνοιξης κ.λπ. Κάθε φορά που η/ο νηπιαγωγός σταματά τη μουσική για
δώσει το επόμενο παράγγελμα, τα παιδιά θα πρέπει να μείνουν ακίνητα.
Σημείωση:
Επειδή σε ορισμένες χώρες στις τέσσερις εποχές παρουσιάζονται διαφορετικές εναλ-
λαγές στη φύση από αυτές που περιγράφονται παραπάνω, οι νηπιαγωγοί οφείλουν να αυτοσχε-
διάσουν και να συνδέσουν τη δραστηριότητα με τη δική τους πραγματικότητα και τα βιώματα
των παιδιών, π.χ. τον χειμώνα στην Αφρική κάνει ζέστη.
Γ.6. «Ας παίξουμε… τον καιρό!»
Η/Ο νηπιαγωγός ζητάει από τα παιδιά να αναπαραστήσουν καιρικά φαινόμενα χρησιμοποιών-
τας το σώμα τους, διάφορα αντικείμενα και τη φαντασία τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Βροχή:
Τα παιδιά μεταμορφώνονται σε σύννεφα που κουβαλάνε μαζί τους τη βροχή και αρ-
χίζουν να κινούνται αργά αργά στον χώρο. Στη συνέχεια, οι σταγόνες αρχίζουν να πέφτουν στη
γη και με τα χέρια τους, τα οποία χτυπάνε ρυθμικά, περιγράφουν τον ήχο της βροχής. Επί-
σης, μπορούν να αναπαραστήσουν τον ήχο της βροχής με τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα (βλ.
δραστηριότητα Γ.2.) που πιθανόν να έχουν φτιάξει.
Χιόνια:
Τα παιδιά κάθονται στο πάτωμα γίνονται μπάλες που πλησιάζουν το ένα το άλλο θέ-
λοντας να περιγράψουν το χιόνι. Στη συνέχεια, πετούν ψηλά λωρίδες από άσπρο γκοφρέ το
οποίο πέφτει αργά αργά σαν νιφάδες χιονιού.
Αέρας:
Τα παιδιά κουνάνε τα χέρια τους σαν τον αέρα και περπατούν ελεύθερα. Όλα τα παι-
διά αρχίζουν να υποδύονται ότι τους παρασύρει ο αέρας, ενώ παράλληλα προσπαθούν σφυρί-
ζοντας με το στόμα να αναπαραστήσουν τον ήχο του αέρα.
Ήλιος:
Τα παιδιά στέκονται με ανοιχτά τα χέρια τους, γελαστά και χαρούμενα και στέλνουν
τις ακτίνες του γύρω τους.
Γ.7. «Εποχές» -
τραγούδι
(ηχητικό - υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Φορώ κασκόλ και γάντια κι ένα μπουφάν χοντρό,
έρχεται ο χειμώνας με κρύο τσουχτερό.
Πριν φτάσουμε στο Πάσχα, τα γάντια τα πετώ,
η άνοιξη προβάλλει ετούτο τον καιρό.
Οι εποχές αλλάζουν με γρήγορο ρυθμό,
τη μία κάνει ζέστη, την άλλη παγετό. (Χ2)
120
I...,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119 121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,...168