Γ.7.«Φρουτοσαλάτα» -
ομαδικό παιχνίδι
Υλικά:
• Μουσική
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων και διαλέγουν ως όνομα ομάδας ένα φρούτο. Η
νηπιαγωγός δίνει στη συνέχεια παραγγέλματα για το τι θα κάνει κάθε φρούτο όσο διαρκεί η μου-
σική, π.χ. οι μπανάνες να περπατήσουν με το ένα πόδι, τα πορτοκάλια να φτιάξουν χυμό κτλ. και,
μόλις σταματάει η μουσική τα συγκεκριμένα φρούτα γυρίζουν στη αρχική θέση της ομάδας τους.
Όταν η/ο νηπιαγωγός πει
«φρουτοσαλάτα»,
τότε όλα τα φρούτα κάνουν ό,τι λέει η/ο νηπια-
γωγός: να περπατούν σαν τρένα, να σφυρίζουν κ.ά.
Γ.8. «Ο φτωχός μαύρος γάτος»
- ομαδικό παιχνίδι
(«Armer schwarzer Kater» ομαδικό παιχνίδι από τη Γερμανία)
Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και επιλέγεται ένα παιδί να υποδυθεί τον γάτο. Το παιδί αυτό
κάθεται στα τέσσερα, τρέχει κυκλικά και πλησιάζει έναν παίχτη της επιλογής του. Ο παίχτης
τον χαϊδεύει και του λέει:
«Φτωχέ μαύρε γάτε».
Τότε ο γάτος αρχίζει να κάνει γκριμάτσες,
έτσι ώστε να κάνει το παιδί να γελάσει. Αν στις τρεις προσπάθειες του γάτου το παιδί γελάσει,
τότε αυτό το παιδί γίνεται μαύρος γάτος. Αν δεν γελάσει, τότε ο μαύρος γάτος επιχειρεί να
κάνει άλλον παίχτη να γελάσει.
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. «Ο πιο γλυκός μήνας»
Η/Ο νηπιαγωγός θα πρέπει να προετοιμάσει έναν πίνακα διπλής εισόδου με τους μήνες και τα
ονόματα των παιδιών. Στη συνέχεια, ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τη δική τους τούρτα γε-
νεθλίων, όπως τη φαντάζονται και αφού κάθε παιδί ξεχωριστά απαντήσει στις ερωτήσεις της:
«Πότε έχεις τα γενέθλιά σου; Πόσων χρονών είσαι;»
κολλά την τούρτα του στον μήνα που
έχει γενέθλια. Στο τέλος, θα μετρήσουν ποιος μήνας έχει τις πιο πολλές τούρτες και θα τον ανα-
κηρύξουν ως τον
«πιο γλυκό μήνα».
Iανουάριος
Γιάννης
Τζουλιάνο
Νταϊάνα
Ελένη
Φεβρουάριος Μάρτιος
Απρίλιος
Μάϊος
Ιούνιος
Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος
111