101
Νύχτα, νύχτα,
πού είσαι νύχτα;
Είμαι μες στην καληνύχτα!
Είμαι μες την καληνύχτα
στου ουρανού την αγκαλιά!
Μέρα νύχτα, μέρα νύχτα.
Καλημέρα, καληνύχτα!
Γ.6. «Καλημέρα! Καληνύχτα!»
- τραγούδι
(ηχητικό - υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Καλημέρα, καλημέρα, το πρωί η καλημέρα!
Μεσημέρι, μεσημέρι και καλό σας μεσημέρι!
Καλησπέρα, καλησπέρα, το απόγευμα θα πω
και το βράδυ καληνύχτα και θα πάω να κοιμηθώ!
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. «Πίνακας εργασιών της Εβδομάδας»
(μία καρτέλα με ένα εβδομαδιαίο πίνακα εργασιών υπάρχει στον φάκελο της 8
ης
ενότητας)
Η/Ο νηπιαγωγός με τα παιδιά συμπληρώνουν τον πίνακα εργασιών της ημέρας ή της εβδομά-
δας στην αρχή ή στο τέλος κάθε ημέρας ή εβδομάδας, συζητώντας μεταξύ τους τι τους αρέσει να
κάνουν στο σχολείο κάθε μέρα (να διαβάζουν παραμύθια, να παίζουν θέατρο κ.λπ.) ή ποιες υπευ-
θυνότητες έχουν αναλάβει ως τάξη και ποιες μέρες θα πρέπει να τις διεκπεραιώσουν (το πότι-
σμα των λουλουδιών, τακτοποίηση της βιβλιοθήκης κ.λπ.).
Σχετικά ερωτήματα:
Τι θέλετε να κάνουμε σήμερα ή την Τρίτη; Τι κάναμε σήμερα ή την
Τρίτη; Τι κάναμε όλη την εβδομάδα; Τι θέλετε να κάνουμε αυτή την εβδομάδα;
Σημείωση:
Στον πίνακα που εμπεριέχεται στο υλικό συμβολίζονται ενδεικτικά κάποιες δραστη-
ριότητες. Τα παιδιά με τη/τον νηπιαγωγό μπορούν να τον εμπλουτίσουν, όπως επιθυμούν και να
κατασκευάσουν και τα ανάλογα σύμβολα.
Δ.2. «Τι κάνουμε τη μέρα; Τι κάνουμε τη νύχτα;»
(δεκαέξι καρτέλες με δραστηριότητες που κάνουν οι άνθρωποι τη μέρα και τη νύχτα και μία
αφίσα Α3 χωρισμένη στη μέση όπου στη μία πλευρά απεικονίζεται η μέρα και στην άλλη η νύχτα
υπάρχουν στον φάκελο της 8
ης
ενότητας)
Η/Ο
νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά τις δεκαέξι καρτέλες και καλεί τα παιδιά να τις πε-
ριγράψουν, π.χ.
«Ένα παιδί πλένει το πρόσωπό του».
Αμέσως μετά τους ρωτάει:
«Είναι μέρα
ή νύχτα;»
για να ταξινομήσουν τις δραστηριότητες και να τις τοποθετήσουν στο αντίστοιχο μέρος
της αφίσας που απεικονίζει τη μέρα και τη νύχτα.
I...,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100 102,103,104,105,106,107,108,109,110,111,...168