Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
Σημείωση:
Αν δεν έχει κάποιο παιδί τα γενέθλιά του την περίοδο που η/ο νηπιαγωγός θέλει να
διδάξει τη συγκεκριμένη ενότητα, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει ως αφόρμηση τα γενέθλια της
Μαρίας, της χάρτινης κούκλας που γνώρισαν τα παιδιά στην 1
η
ενότητα.
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1. «Η Μαρία έχει γενέθλια»
(η χάρτινη κούκλα που υπάρχει στον φάκελο της 1
ης
ενότητας)
Σημείωση:
Για να πραγματοποιηθεί η δραστηριότητα θα πρέπει
η/ο νηπιαγωγός να έχει μάθει από τους γονείς πότε έχουν γενέ-
θλια τα παιδιά της τάξης της/του.
Η/Ο νηπιαγωγός κάθεται στην παρεούλα και παρουσιάζει στα
παιδιά τη Μαρία, την οποία έχουν γνωρίσει από την πρώτη ενό-
τητα. Η Μαρία τους επισκέπτεται γιατί θέλει να γιορτάσει μαζί
τους τα γενέθλιά της, που τα έχει την ημέρα που θα διδαχτεί η
ενότητα.
Κούκλα Μαρία (που δανείζεται τη φωνή της/του νηπιαγωγού):
Καλημέρα, παιδιά, είμαι η Μαρία, με θυμάστε; Σήμερα
είμαι χαρούμενη, γιατί έχω τα γενέθλιά μου και ήρθα στην
τάξη σας να τα γιορτάσουμε μαζί!!!!
Νηπιαγωγός:
Καλημέρα, Μαρία! Χρόνια πολλά, να τα εκα-
τοστίσεις! Πόσων χρονών είσαι;
• Να αντιληφθούν τα παιδιά τις συμβάσεις και το τυπικό ενός εορτασμού (πρόσκληση, στολι-
σμός του χώρου, γλυκά και φαγητά για κέρασμα, δώρο για αυτόν που γιορτάζει κ.λπ.).
• Να κατανοήσουν τη μορφή και τη δομή του κειμένου μιας πρόσκλησης.
• Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι τα γενέθλια / η ονομαστική γιορτή μπορεί να γιορτάζονται με
διαφορετικό τρόπο από οικογένεια σε οικογένεια.
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές γιορτές, ανάλογα με τη θρη-
σκεία τους, τη χώρα προέλευσή τους, τον τρόπο ζωής τους κ.λπ.
• Να κατανοήσουν ότι όλοι έχουν ένα όνομα και ο τρόπος απόκτησής του είναι μια ξεχωριστή
ιστορία για τον καθένα.
107
I...,97,98,99,100,101,102,103,104,105,106 108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,...168