Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. «Τα τρία γουρουνάκια» -
παραμύθι
(οκτώ καρτέλες που αφηγούνται το παραμύθι υπάρχουν στον φάκελο της 4
ης
ενότητας)
Στο παραμύθι αυτό τα τρία γουρουνάκια έφτιαξαν το καθένα το δικό του σπίτι, αλλά ο αέρας
και η βροχή χάλασαν τα δύο σπίτια και κατέληξαν να ζουν όλα μαζί στο σπίτι του τρίτου.
Στόχος της δραστηριότητας
: Να κατανοήσουν τα παιδιά το παραμύθι και να παράγουν λόγο
μέσα από την παρατήρηση και περιγραφή των εικόνων, την αναδιήγηση και την ανάλυση του πα-
ραμυθιού.
Στη συνέχεια, η/ο νηπιαγωγός με τα παιδιά, ανάλογα με το γλωσσικό τους επίπεδο, μπορούν να
παίξουν με τις σύνθετες λέξεις π.χ. σπίτι από λουλούδια: λουλουδό-σπιτο, σπίτι από καραμέλες:
καραμελό-σπιτο, σπίτι για κούκλες: κουκλό-σπιτο κ.ά.
Προέκταση της δραστηριότητας
:
Η/Ο νηπιαγωγός μπορεί να ζητήσει από τα παιδιά να ζωγρα-
φίσουν εικόνες από το παραμύθι, να το δραματοποιήσουν ή να κατασκευάσουν με ανάλογα υλικά
ένα σπίτι από λουλούδια, καραμέλες ή ξύλα.
Δ.2. «Η περιπέτεια της Τίνας της κουτάλας» -
κουκλοθέατρο
Σημείωση:
Η/Ο νηπιαγωγός με τα παιδιά θα
πρέπει να κατασκευάσουν τους ήρωες του
κουκλοθέατρου: μια κουτάλα μεσαία, την
Τίνα, ένα κρεβάτι, ένα καθρέπτη, μια ντου-
λάπα και μια κουτάλα μεγάλη, τη Μέκου,
και μια κουτάλα μικρή, τη Μίκου. Η κατα-
σκευή των ηρώων του κουκλοθέατρου απο-
τελεί μια ξεχωριστή δραστηριότητα για τα
παιδιά. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι κατα-
σκευής των ηρώων, ο πιο απλός είναι να
ζωγραφίσουν ή να βρουν εικόνες των παρα-
πάνω αντικειμένων και να τις κολλήσουν
πάνω σ’ ένα χαρτόνι. Το χαρτόνι αυτό θα το
κολλήσουν πάνω σε ένα ξυλάκι για να μπο-
ρούν να το κρατούν.
50
I...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,...168