Γ.3. «Αλλάξτε φωλιές» -
ομαδικό παιχνίδι
Υλικά
• Στεφάνια κατά ένα λιγότερα από τον αριθμό των παιδιών
Η/Ο νηπιαγωγός τοποθετεί κυκλικά στο πάτωμα στεφάνια λιγότερα κατά ένα από τον αριθμό
των παιδιών. Το παιχνίδι ξεκινά και το κάθε παιδί-πουλάκι τρέχει να βρει τη φωλίτσα του,
αλλά θα περισσέψει ένα παιδί-πουλάκι. Αυτό το παιδί στέκεται στο κέντρο και φωνάζει τα ονό-
ματα δύο παιδιών τα οποία θα πρέπει τρέξουν να αλλάξουν φωλιές. Πρέπει όμως να κάνουν
γρήγορα, γιατί και το παιδί-πουλάκι που στέκεται στη μέση θα προσπαθήσει να πιάσει μία από
τις δύο φωλιές. Επίσης, το παιδί που κάθεται στη μέση μπορεί να φωνάξει
«αλλάξτε φωλιές»
και τότε όλοι αλλάξουν φωλιές μεταξύ τους. Το παιδί που θα βρεθεί χωρίς φωλιά θα είναι ο
επόμενος παίχτης που θα σταθεί στη μέση και θα καλέσει δύο άλλα παιδιά να αλλάξουν φω-
λιές και το παιχνίδι συνεχίζεται…
Γ.4. « Ο Σάιμον λέει:…»
(«Simon says…» ομαδικό παιχνίδι από την Αγγλία)
Η/Ο νηπιαγωγός ή ένα παιδί ονομάζεται Σάιμον και δίνει διάφορα παραγγέλματα στα υπόλοιπα
παιδιά τα οποία θα πρέπει να τα εκτελέσουν. Όμως για να εκτελεστεί κάθε παράγγελμα θα πρέ-
πει να έχει μπροστά τη φράση:
«Ο Σάιμον λέει:».
Το παιδί Σάιμον λέει, για παράδειγμα:
«Ο Σάιμον λέει: να πλύνετε τα πιάτα».
Τα υπόλοιπα
παιδιά με παντομίμα πλένουν τα πιάτα.
Χάνει όποιος εκτελέσει την εντολή που θα ειπωθεί χωρίς να έχει μπροστά τη φράση:
«Ο Σάι-
μον λέει:».
Για παράδειγμα, το παιδί Σάιμον λέει:
«να πιείτε νερό»
. Όποιο παιδί με παντομίμα
κάνει ότι πίνει νερό χάνει και γίνεται εκείνο Σάιμον.
Γ.5. «Στο σπιτάκι μου» -
τραγούδι
(ηχητικό- υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Στο χιόνι, στον αέρα, στον ήλιο, στη βροχή
είναι το σπιτάκι μου, η φωλίτσα μου, η ζεστή!!
Δυο παράθυρα, μια πόρτα, μια σκεπή,
λουλουδάκια και δεντράκια στην αυλή.
Ο μπαμπάς, η μαμά, ο αδελφός, η αδελφή
είναι μέσα στο σπιτάκι, στη φωλίτσα, τη ζεστή !!!
49
I...,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48 50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,...168