Όταν η μαμά δουλεύει,
ο μπαμπάς μαζί μου παίζει
κι όταν ο αδελφός μου κλαίει,
ο παππούς τραγούδια λέει.
Στη μανούλα, στον μπαμπά,
στον παππούλη, στη γιαγιά,
στον αδερφό, στην αδελφούλα
στέλνω χίλια δυο φιλιά!
Όταν ο μπαμπάς δουλεύει,
η μαμά μαζί μου παίζει
κι η αδελφή μου όταν γελά,
η γιαγιά μας τη φιλά.
Στη μανούλα, στον μπαμπά,
στον παππούλη, στη γιαγιά,
στον αδερφό, στην αδελφούλα
στέλνω χίλια δυο φιλιά!
28
Γ.8. «Είμαστε όλοι μια χαρά!» -
τραγούδι
(ηχητικό – υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Δ.
Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. «Κάθε παιδί έχει την οικογένειά του»
(επτά εικονογραφημένες καρτέλες υπάρχουν στον φάκελο της 2
ης
ενότητας)
Πέντε φίλοι αυτοσυστήνονται στους μαθητές του νηπιαγωγείου και παρουσιάζουν δικές τους οι-
κογενειακές φωτογραφίες σε διάφορες οικογενειακές στιγμές.
Στόχοι της δραστηριότητας:
Να προσπαθήσουν τα παιδιά ανάλογα με το γλωσσικό τους επί-
πεδο αφενός να καταλάβουν το μικρό κείμενο που εμπεριέχεται σε κάθε καρτέλα και αφετέρου
να παράγουν λόγο είτε ονομάζοντας τα μέλη των οικογενειών της κάθε καρτέλας είτε μετρώντας
τα είτε περιγράφοντας τι βλέπουν.
Δ.2. «Νανουρίσματα»
(Οι πίνακες ζωγραφικής «Μητρική στοργή» του Ιακωβίδη και «Mother and Child» του Pi-
casso υπάρχουν στον φάκελο της ενότητας. Επίσης υπάρχει ένα νανούρισμα στο συνοδευτικό
CD-ήχου)
«Ύπνε έλα, έλα εδώ!» -
νανούρισμα
Ύπνε έλα, έλα εδώ,
να κοιμήσεις το μωρό,
να δει όνειρο καλό,
ύπνε έλα έλα εδώ.
Ύπνε παρ’ το αγκαλιά,
στη δική σου τη φωλιά,
κοίμισέ το μου γλυκά,
ύπνε παρ’ το αγκαλιά.
I...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...168