Γ.3.
«
Το παιχνίδι του αγάλματος με τον γλύπτη»
(τέσσερις φωτογραφίες με τα έργα τέχνης: «Mother and Children», Sculpture on the Plaza at
Temple Square Salt Lake City UT, «Δρομείς» Θεόδωρος Παπαγιάννης, «Δισκοβόλος» Μύρων, «Ο
πρίγκιπας των κρίνων», Κνωσός υπάρχουν στον φάκελο της 3
ης
ενότητας)
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και σε κάθε ομάδα κάποια παιδιά γίνονται γλύπτες και κάποια
άλλα μοντέλα. Κάθε ομάδα παίρνει από μία φωτογραφία και τα παιδιά-γλύπτες καλούνται να ανα-
παραστήσουν το έργο τέχνης που απεικονίζει η φωτογραφία της ομάδας τους με μοντέλα τους
συμμαθητές τους. Τα παιδιά-γλύπτες υποκρίνονται με παντομίμα τον γλύπτη που κατασκευάζει
το άγαλμα, π.χ. αν θέλουν να αναπαραστήσουν τον «δισκοβόλο» του Μύρωνος τοποθετούν το
παιδί-άγαλμα στην ίδια στάση που έχει το άγαλμα, του δίνουν να κρατά κάτι σαν δίσκο κ.λπ.
Προέκταση της δραστηριότητας
: Παροτρύνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν με τη φαντασία
τους τα δικά τους αγάλματα. Βλέπε σχετικές φωτογραφίες:
Γ.4. «Μουσικοκινητικό παιχνίδι»
Η/Ο νηπιαγωγός χτυπάει το ντέφι ή βάζει μουσική και τα παιδιά χορεύουν. Μόλις σταματήσει
η μουσική, η/ο νηπιαγωγός ονομάζει κάποιο από τα μέρη του σώματος π.χ.
«πόδι»
και τα παι-
διά θα πρέπει να δημιουργήσουν τυχαία ζευγάρια, να ακουμπήσουν τα πόδια τους και να μείνουν
ακίνητα. Την επόμενη φορά λέει:
«
το χέρι, τη μύτη, κ.λπ.»
και ανάλογα τα παιδιά σε ζευγάρια
θα πρέπει να ενώσουν τα αντίστοιχα μέρη των σωμάτων τους.
Επίσης, η/ο νηπιαγωγός μπορεί, σταματώντας τη μουσική, να δείχνει απάνω της/του ένα μέρος
του σώματός της/του και τα παιδιά να φωνάζουν τη λέξη που αντιστοιχεί και να φτιάχνουν τα
ζευγάρια.
Γ.5. «Το σώμα μου» -
τραγούδι
(ηχητικό – υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
36
Φωτογραφίες από το 13ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου
I...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,...168