20
-
Με λένεεεε Μιχάλη!!!
(Λέει δυνατά ο Μιχάλης.)
- Τον λένε Μιχάλη;
(Λέει ερωτηματικά στα παιδιά η Μαρία.)
-
Τη λένε Μαρία;
(Λέει ερωτηματικά στα παιδιά ο Μιχάλης.)
- Μιχάααλη!!!
(Η Μαρία με δυνατή φωνή.)
- Μαρίιια!!!
(Λέει ο Μιχάλης με όμοια φωνή.)
-
Τι κάνεις; Ε; Ε; Ε; Τι κάνεις;
(Τον ρωτάει η Μαρία.)
-
Καλά, ευχαριστώ!
(Απαντάει ο Μιχάλης.)
(Η Μαρία εκνευρισμένη φωνάζει:)
-
Καλά, ευχαριστώ; Τώρα θα σου πω εγώ!!!
(Και ψάχνοντας ολόγυρα πηγαίνει πίσω από τη σκηνή μήπως βρει τον αδελφό της. Στη σκηνή
εμφανίζεται τώρα ο Μιχάλης, ο οποίος σκάει από τα γέλια. Στη συνέχεια, μπορεί να επαναληφθεί
όλη η στιχομυθία με πίσω φωνή τη φωνή της Μαρίας …)
-
Γεια σας!!!
………(Μιχάλης)
Στο τέλος, τα δύο αδέλφια συναντιούνται, αγκαλιάζονται, γελάνε και χαιρετάνε τα παιδιά φεύ-
γοντας από τη σκηνή
.
Ε. Ενδεικτικές δραστηριότητες καλλιέργειας της κριτικής
σκέψης
Ε.1. «Γεια σου! στις γλώσσες του κόσμου»
(μία αφίσα υπάρχει στον φάκελο της 1
ης
ενότητας)
Η αφίσα απεικονίζει παιδιά από διάφορες χώρες και φυλές να λένε «Γεια σου» με διάφορους
τρόπους στη μιμόγλωσσα. Παράλληλα, οι εικόνες πλαισιώνονται από τη γραφή της φράσης «Γεια
σου» σε διάφορες γλώσσες. Στην αφίσα έγινε μία προσπάθεια να αποδοθεί η φράση στις γλώσ-
σες που μιλούνται στις χώρες στις οποίες απευθύνεται το υλικό του προγράμματος «Ελληνό-
γλωσση Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στη Διασπορά».
Η/Ο νηπιαγωγός παρουσιάζει την αφίσα στα παιδιά και τα παρακινεί να την παρατηρήσουν και
να παρουσιάσουν τις σκέψεις τους στην ομάδα. Αν δεν μπορεί να γίνει η συζήτηση στα ελληνικά,
καλό είναι να γίνει στη γλώσσα που γνωρίζουν τα παιδιά καλύτερα, προσπαθώντας να χρησιμο-
ποιηθούν κάποιες λέξεις ή φράσεις και στα ελληνικά.
Στόχος της δραστηριότητας:
Να ανακαλύψουν οι μαθητές ότι το «γεια σου» οι άνθρωποι σε
διάφορα μέρη του κόσμου το λένε με διαφορετικές λέξεις και το δείχνουν με διαφορετικό
τρόπο, ανάλογα με την ηλικία, τη σχέση που έχουν μεταξύ τους ή τις πολιτισμικές τους συνή-
θειες Ωστόσο διαπιστώνεται ότι σε κάθε περίπτωση φαίνεται η ανάγκη του ανθρώπου για επι-
κοινωνία και επαφή.
Στη συνέχεια, η/ο νηπιαγωγός μπορεί να βάλει μουσική και να ενθαρρύνει τα παιδιά να περι-
φέρονται ελεύθερα στον χώρο. Μόλις θα σταματά η μουσική η/ο νηπιαγωγός θα δείχνει διάφο-
ρους χαιρετισμούς από την αφίσα και θα καλεί τα παιδιά να τους μιμηθούν. Επίσης, θα πρέπει
να ενθαρρύνει τα παιδιά να φτιάξουν δικούς τους χαιρετισμούς και να πουν «γεια σου» με τον
δικό τους τρόπο.
I...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...168