- παρατήρηση της γραφής των γραμμάτων και στις δύο γλώσσες
- εντοπισμός όμοιων γραμμάτων, όμοιων φθόγγων, διαφορετικών γραμμάτων που αντιστοι-
χούν στον ίδιο φθόγγο κ.ά.
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. «Το παιχνίδι της συνέντευξης»
Η/Ο νηπιαγωγός πίσω από το κουκλο-
θέατρο (ή πίσω από ένα κουτί - πλαίσιο
ή στην παρεούλα) φέρνει μία κούκλα
και την παρουσιάζει στην ομάδα:
-
Γεια σου !!!
(νηπιαγωγός)
-
Γεια σου !!!
(κούκλα με τη
φωνή της/του νηπιαγωγού)
-
Πώς σε λένε;
(νηπιαγωγός)
-
Με λένε … Πώς σε λένε; (
κού-
κλα με τη φωνή της/του νηπια-
γωγού)
-
Με λένε …Τι κάνεις;
(νηπιαγω-
γός ανταλλάσσοντας χειραψία με
την κούκλα)
-
Καλά, ευχαριστώ!!!
(κούκλα με τη φωνή της νηπιαγωγού)
Ή αλλιώς:
-
Γεια σου !!!
(νηπιαγωγός)
-
Γεια σου !!!
(κούκλα με τη φωνή της/του νηπιαγωγού)
-
Πώς σε λένε;
(νηπιαγωγός)
-
Με λένε … Το όνομά μου είναι… (
κούκλα με τη φωνή της/του νηπιαγωγού)
Η/Ο νηπιαγωγός απευθυνόμενη/ος στα παιδιά και κάνοντας πως δεν ακούει λέει:
-
Πώς την λένε;
(νηπιαγωγός)
-
Την λένε …
(παιδιά)
-
Γεια σου… Τι κάνεις;
(νηπιαγωγός ανταλλάσσοντας χειραψία με την κούκλα)
-
Καλά, ευχαριστώ!!!
(κούκλα με τη φωνή της/του νηπιαγωγού)
Προέκταση δραστηριότητας:
Η/Ο νηπιαγωγός μπορεί να ζητήσει από τα παιδιά να φέρουν το
αγαπημένο τους ζωάκι ή την αγαπημένη τους κούκλα στο νηπιαγωγείο και να το παρουσιάσουν
στους μαθητές της τάξης. (Συμπληρωματικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παρουσίαση διά-
φορες δυνατότητες δραματοποίησης.)
18