16
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Βασίλισσα, Βασίλισσα, ποιος έχει την μπάλα;»
(«Quinnie, Quinnie who’s got the ball?» ομαδικό παιχνίδι από την Αγγλία)
Υλικά:
• μία μπάλα
Ένα παιδί, με γυρισμένη την πλάτη στα υπόλοιπα παιδιά της τάξης, πετάει την μπάλα λέγον-
τας το όνομα του παιδιού που πιστεύει ότι θα την πιάσει, ενώ όλα τα άλλα προσπαθούν να πιά-
σουν την μπάλα. Αν το παιδί που πετάει τη μπάλα, βρει το όνομα του παιδιού που θα την πιάσει,
τότε το παιδί αυτό γίνεται βασίλισσα και παίρνει τη θέση του. Αν δεν μαντέψει σωστά, συνεχίζει
το ίδιο παιδί με γυρισμένη την πλάτη να πετάει την μπάλα στους συμμαθητές του, μέχρι να μαν-
τέψει σωστά ποιος θα πιάσει την μπάλα.
Γ.2. «Μουσικές καρέκλες»
- ομαδικό παιχνίδι
Υλικά:
• Τόσες καρέκλες όσα είναι το παιδιά, κυκλικά τοποθετημένες με το κάθισμα προς τα έξω
• Μουσική
Στην αρχή, όλα τα παιδιά κάθονται στις καρέκλες. Μόλις ξεκινήσει η μουσική τα παιδιά κι-
νούνται στον χώρο σύμφωνα με το ρυθμό της. Μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά θα πρέπει
να τρέξουν γρήγορα να βρουν μια καρέκλα να καθίσουν. Στο πρώτο σταμάτημα της μουσικής
υπάρχουν τόσες καρέκλες όσα είναι τα παιδιά. Στο επόμενο σταμάτημα της μουσικής ο/η νηπια-
γωγός αφαιρεί μία καρέκλα και το παιδί που δεν έχει καρέκλα θα πρέπει να καθίσει στην αγκα-
λιά ενός άλλου παιδιού. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να μείνουν πολύ λίγες καρέκλες (2-3) και σε
κάθε καρέκλα που θα έχει μείνει να κάθονται περισσότερα από δύο παιδιά.
Γ.3. «Ο Παπαγάλος “Πώς σε λένε”» -
τραγούδι
(ηχητικό - υπάρχει μελοποιημένο στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Ένας παπαγάλος που τον λένε Πάνο,
με πράσινο καπέλο και κίτρινο γιλέκο,
με κόκκινα φτερά και πολύχρωμη ουρά,
σαν συναντούσε κάποιον ρωτούσε με χαρά:
-Πώς σε λένε; Πώς σε λένε; Πώς σε λένε;
-Νίκο; Γιώργο; Ή Μαρία;
Το όνομα όταν άκουγε
στεκόταν με απορία
και έλεγε ξανά το όνομα στα τρία:
-Μαρία, Μαρία, Μαρία.
Τον παπαγάλο Πάνο - οι φίλοι του μας λένε -
το όνομά του άλλαξαν,
τον είπαν: «Παπαγάλο “Πώς σε λένε”»!!!