154
Όση ώρα τραγουδούν οι αρχηγοί τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν μία σειρά και περνούν κάτω από τη γέφυρα
που έχουν φτιάξει οι αρχηγοί με τα χέρια τους. Μόλις τελειώσει το τραγούδι, οι αρχηγοί πιάνουν ένα
παιδί και το ρωτούν μυστικά:
«Ποιο χρώμα σου αρέσει, το κόκκινο ή το κίτρινο;»
Ανάλογα με το
τι θα επιλέξει θα πιαστεί πίσω από εκείνο το παιδί με το οποίο έχει την ίδια προτίμηση. Το ίδιο επανα-
λαμβάνεται με όλα τα παιδιά και στο τέλος δημιουργούνται δύο ομάδες. Τα παιδιά σε κάθε ομάδα πιά-
νονται το ένα πίσω από το άλλο και οι δύο αρχηγοί πιάνονται από τα χέρια και τραβιούνται από τα πίσω
παιδιά. Κερδίζει εκείνη η ομάδα που θα τραβήξει προς το μέρος της την άλλη ομάδα.
4
η
Ενότητα «Σπίτι μου, σπιτάκι μου»
«
Κατηγορία: Γνώσεις»
1. Σε ποιο δωμάτιο βλέπετε τηλεόραση;
2. Πώς λένε το δωμάτιο που κοιμόμαστε;
3. Τι σας αρέσει να κάνετε στο δωμάτιό σας;
4. Πού βάζετε τα ρούχα σας;
5. Πού πλένετε τα δόντια σας;
6. Η/Ο νηπιαγωγός δείχνει τη μακέτα με το σπίτι από το υλικό της ενότητας και ρωτάει:
- Πού είναι το ψυγείο / η μπανιέρα / το τζάκι κτλ.;
- Σε ποια δωμάτια υπάρχει βρύση;
7. Τι χρώμα είναι ο τοίχος του δωματίου σου;
8. Πώς λένε το σπιτάκι από λουλούδια / ξύλα / καραμέλες / πέτρες / πάγο;
«Κατηγορία: Παντομίμα»
1. Δείξτε μας πώς κτίζουμε ένα σπιτάκι με τούβλα.
2. Δείξτε μας τι σας αρέσει να κάνετε στο δωμάτιό σας.
3. Να γίνετε χελιδόνια που φτιάχνουν τη φωλιά τους.
4. Δείξτε μας ότι κοιμάστε / ότι κάθεστε στο τραπέζι της κουζίνας και τρώτε κτλ.
5. Κάντε τα γουρουνάκια όταν ο αέρας ή η βροχή τους χαλάει το σπίτι.
«Κατηγορία: Ζωγραφική»
1. Ζωγραφίστε ένα σπιτάκι, όπως εσείς το φαντάζεστε.
2. Ζωγραφίστε ένα σπίτι που έχει δυο μεγάλα παράθυρα και μια μικρή μικρή πόρτα.
3. Ζωγραφίστε τη φωλιά του πελαργού.
4. Ζωγραφίστε το σπιτάκι του σαλιγκαριού.
«Κατηγορία: Ομαδικά παιχνίδια»
«Αλλάξτε φωλιές»
Υλικά :
• Στεφάνια κατά ένα λιγότερα από τον αριθμό των παιδιών
Η/Ο νηπιαγωγός τοποθετεί κυκλικά στο πάτωμα στεφάνια λιγότερα κατά ένα από τον αριθμό των
παιδιών. Το παιχνίδι ξεκινά και το κάθε παιδί-πουλάκι τρέχει να βρει τη φωλίτσα του, αλλά θα πε-
ρισσέψει ένα παιδί-πουλάκι. Αυτό το παιδί στέκεται στο κέντρο και φωνάζει τα ονόματα δύο παι-
διών τα οποία θα πρέπει τρέξουν να αλλάξουν φωλιές. Πρέπει όμως να κάνουν γρήγορα, γιατί και
το παιδί-πουλάκι που στέκεται στη μέση θα προσπαθήσει να πιάσει μία από τις δύο φωλιές. Επί-
σης, το παιδί που κάθεται στη μέση μπορεί να φωνάξει
«αλλάξτε φωλιές»
και τότε όλοι αλλάξουν
φωλιές μεταξύ τους. Το παιδί που θα βρεθεί χωρίς φωλιά θα είναι ο επόμενος παίχτης που θα στα-
θεί στη μέση και θα καλέσει δύο άλλα παιδιά να αλλάξουν φωλιές και το παιχνίδι συνεχίζεται…