146
Δ.4. «Το ταξίδι του Μάρκου, του γλάρου»
(σχετική καρτέλα υπάρχει στον φάκελο της 13
ης
ενότητας)
Σ’ ένα μικρό κείμενο με την μορφή εικονόλεξου, όπου γίνεται ένας συνδυασμός εικόνων και λέ-
ξεων, τα παιδιά καλούνται με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού να διαβάσουν το κείμενο και να κα-
τανοήσουν τι βλέπει ο Μάρκος ο γλάρος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού που κάνει από τη μια
ακτή στην άλλη για να βρει τροφή.
Στόχοι της δραστηριότητας
: Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις συμβάσεις της ανάγνωσης, του
γραπτού λόγου, της ελληνικής γραφής, να νοιώσουν τη χαρά ότι διαβάζουν και να εμπεδώσουν
ένα βασικό λεξιλόγιο.
Ο Μάρκος ο γλάρος
Ο Μάρκος ο
γλάρος
αγαπάει τα ταξίδια.
Νάτος πετάει πάνω από τα
κύματα
.
Βλέπει ένα
δελφίνι
και το χαιρετάει:
-Καλό ταξίδι, φίλε μου!!
Βλέπει μια
χελώνα
καρέτα καρέτα.
Bλέπει μια μεγάλη
βάρκα
με τους
ψαράδες
.
Πετάει πάνω από τον
φάρο
.
Πετάει πάνω από ένα
νησί
.
Βλέπει τα
άσπρα σπίτια
, το
λιμάνι
.
Φτάνει σ’ ένα μεγάλο
καράβι
και στο
φουγάρο
ξεκουράζεται... για να συνεχίσει το ταξίδι του…
Προέκταση της δραστηριότητας:
Η/Ο νηπιαγωγός παροτρύνει τα παιδιά να φτιάξουν τη δική
τους ιστορία με εικόνες ή ζωγραφιές και να την παρουσιάσουν στους φίλους τους.
Ε. Ενδεικτικές δραστηριότητες καλλιέργειας της
κριτικής σκέψης
Ε.1.«Στο χάρτη του κόσμου»
(ο παγκόσμιος χάρτης υπάρχει στον φάκελο της 13
ης
ενότητας)
Η/Ο νηπιαγωγός παρουσιάζει τον χάρτη του κόσμου και ενθαρρύνει τα παιδιά με ανάλογες ερω-
τήσεις να τον «διαβάσουν», π.χ. «
Τι είναι το μπλε;
(δείχνοντας)
- Το μπλε είναι θάλασσα. Τι
είναι το καφέ; - Το καφέ είναι βουνά
».
Στη συνέχεια, εστιάζει στη χώρα που ζουν τα παιδιά, τη σημειώνουν και με το δάκτυλό τους
ανακαλύπτουν πού μπορούν να πάνε με το πλοίο από τη θάλασσα και πού μεσολαβεί στεριά, οπότε
θα πρέπει να πάρουν αεροπλάνο ή να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο. Όλα τα παιδιά κάνουν δια-
δρομές στον χάρτη είτε δείχνοντας με το δάκτυλό τους είτε με τις χάρτινες βαρκούλες που έχουν
φτιάξει στη δραστηριότητα Γ.2.
Τα παιδιά με μικρές χάρτινες βαρκούλες κάνουν διαδρομές στη θάλασσα του κόσμου και τρα-
γουδούν:
-
Καράβι καραβάκι, που πας γιαλό γιαλό,
πάρε με μαζί σου τον κόσμο για να δω.
-
Πού θέλεις να σε πάω;
-
Στην Αμερική, …κ.λπ.