157
8
η
Ενότητα «Καλημέρα! – Καληνύχτα!»
«
Κατηγορία: Γνώσεις»
1. Τι μέρα είναι σήμερα;
2. Ποιες είναι οι μέρες της εβδομάδας;
3. Τι κάνετε το πρωί όταν ξυπνάτε;
4. Τι σας αρέσει να κάνετε το απόγευμα;
5. Τι σας αρέσει να κάνετε την Κυριακή;
6. Πείτε μας δύο χρώματα της μέρας / της νύχτας;
7. Τι λέμε το πρωί όταν ξυπνάμε;
8. Τι λέμε το βράδυ πριν κοιμηθούμε;
9. Πότε βλέπετε τηλεόραση;
10. Πότε διαβάζουμε με αναμμένο φως;
11. Η/Ο νηπιαγωγός ρωτάει δείχνοντας κάρτες από τις δραστηριότητες Β.2. και Δ.2. της ενό-
τητας:
- Πού είναι ο ήλιος εδώ;
- Τι κάνει το παιδί εδώ;
«Κατηγορία: Παντομίμα»
1. Κάντε τις φωνές της νύχτας / τις φωνές της μέρας.
2. Δείξτε μας τι κάνετε το πρωί όταν ξυπνάτε / το μεσημέρι / το απόγευμα / το βράδυ.
3. Γίνετε λουλούδια που ξυπνάτε το πρωί και κοιμάστε το βράδυ.
4. Κάντε πώς κοιμάται ένας σκύλος / ένας παπαγάλος.
5. Η/Ο νηπιαγωγός χωρίζει τα παιδιά της ομάδας σε ζευγαράκια και τους ζητά:
- Το ένα παιδί να κάνει τον ήλιο και το άλλο τη γη και το ταξίδι της γης γύρω από τον
εαυτό της και μετά να λέει πότε είναι μέρα και πότε είναι νύχτα.
«Κατηγορία: Ζωγραφικής»
1. Ζωγραφίστε τον ουρανό τη νύχτα/ τη μέρα.
2. Ζωγραφίστε ένα σπίτι το πρωί/το βράδυ.
3. Ζωγραφίστε τι θέλετε να κάνετε την Κυριακή το απόγευμα.
4. Αν οι μέρες της εβδομάδας ήταν παιδάκια, ζωγραφίστε πώς θα ήταν η Δευτέρα και πώς
θα ήταν το Σάββατο.
«Κατηγορία: Ομαδικά παιχνίδια»
«Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα. Μέρα ή νύχτα;»
Ένα παιδί επιλέγεται να γυρίσει την πλάτη του στα υπόλοιπα παιδιά, να κλείσει τα μάτια του και
να πει:
«Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα. Μέρα ή νύχτα;»
Όσο το παιδί μιλάει τα άλλα παιδιά κινούνται ελεύθερα στον χώρο, μόλις το παιδί τελειώσει τη
φράση του και ρωτήσει:
«Μέρα ή νύχτα;»
τότε τα υπόλοιπα παιδιά θα πρέπει να του απαντήσουν:
- Αν απαντήσουν
«Μέρα»
σημαίνει ότι όλα τα παιδιά είναι έτοιμα και έχουν πάρει μία θέση σαν
αγάλματα.
- Αν απαντήσουν
«Νύχτα»
σημαίνει ότι δεν έχουν ετοιμαστεί όλα τα παιδιά. Το παιδί που έχει κλεί-
σει τα μάτια του περιμένει λίγο και μετά ανοίγει τα μάτια του και ελέγχει αν όλα τα παιδιά είναι
«ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα». Αν κάποιο παιδί κινηθεί, γελάσει ή μιλήσει χάνει και τότε αυτό
κλείνει τα μάτια του και το παιχνίδι συνεχίζεται.