142
Πολύ κουρά-
πολύ κουράστηκες ψαρά,
τα ψάρια είναι δικά σου,
βαρκούλα, βαρκούλα,
τα ψάρια είναι δικά σου,
βαρκούλα του ψαρά.
Και πούλα τα
και πούλα τα στην αγορά,
να θρέψεις τα παιδιά σου,
βαρκούλα, βαρκούλα,
να θρέψεις τα παιδιά σου,
βαρκούλα του ψαρά.
Η/Ο νηπιαγωγός με τα παιδιά ακούν το τραγούδι και συγχρόνως βλέπουν τις καρτέλες που το ει-
κονογραφούν. Ο/Η νηπιαγωγός επαναλαμβάνει τα λόγια του τραγουδιού τονίζοντας κάθε φορά τις
λέξεις-κλειδιά και δείχνοντάς τις στις καρτέλες: η βαρκούλα, το περιγιάλι, ο ναύτης, τα δίχτυα, το
φεγγάρι, ο γιαλός, τα ψάρια, η αγορά κ.λπ. Στη συνέχεια, καλεί τα παιδιά να περιγράψουν τις καρ-
τέλες και να φτιάξουν απλές φράσεις με το νέο λεξιλόγιο: «
Η βαρκούλα είναι στη θάλασσα. Ο
ψαράς ψαρεύει ψάρια. Ο ψαράς πουλά ψάρια. Τα ψάρια είναι μέσα στα δίχτυα».
Β.2. «Τουριστικές κάρτες από την Ελλάδα»
(έξι τουριστικές κάρτες που απεικονίζουν διάφορα παραθαλάσσια μέρη από την Ελλάδα υπάρ-
χουν στον φάκελο της 13
ης
ενότητας)
Με εποπτικό υλικό τις
τουριστικές κάρτες
με παραθαλάσσια τοπία – μεγάλα λιμάνια, μικρά
λιμανάκια ή παραλίες – η/ο νηπιαγωγός με τα παιδιά παρατηρούν τις κάρτες, τις περιγράφουν
και συζητούν για τη ζωή κοντά στη θάλασσα εισάγοντας παράλληλα νέο λεξιλόγιο, π.χ. το λι-
μάνι, το πλοίο, περιγραφές της θάλασσας καθώς και παιχνίδια της θάλασσας και της παραλίας.
Επιπλέον ενθαρρύνονται τα παιδιά να μιλήσουν για τα βιώματά τους από επισκέψεις σε παραθα-
λάσια μέρη και να προσκομίσουν σχετικές κάρτες ή φωτογραφίες.
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Βγαίνει η βαρκούλα» -
δραματοποίηση
Η/Ο νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά ακούγοντας το τραγούδι να χωριστούν σε ομάδες και να το
δραματοποιήσουν.
Μία ομάδα παιδιών θα παριστάνει
τη θάλασσα (
με μπλε και άσπρες κορδέλες τα παιδιά χο-
ρεύουν
), μια άλλη ομάδα
τις βαρκούλες
(
παιδιά σε ζευγάρια κάθονται στο πάτωμα έχοντας ενώ-
σει τα πόδια τους και γίνονται βαρκούλες
). Άλλα παιδιά θα κάνουν
τους ψαράδες
(
μέσα σε κάθε
βάρκα ένα παιδί ψαράς που απλώνει τα δίχτυα στη θάλασσα και οοπ, έεεει οπ …κ.λπ.
), κάποια
άλλα παιδιά τ
α ψάρια (
άλλα παιδιά-ψάρια κολυμπούν ελεύθερα στα νερά και άλλα σαν να έχουν
πιαστεί στα δίχτυα
) και, τέλος, κάποια παιδιά θα πουλούν ψάρια
στην αγορά (
γίνονται πωλητές
ψαριών και διαφημίζουν το εμπόρευμά τους: Εδώ τα καλά ψάρια!!! Εδώ τα καλά ψάρια!!
)
I...,132,133,134,135,136,137,138,139,140,141 143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,...168